Home » Gezondheid en sporten » Hoe begin ik met lichaamsbeweging om af te vallen?

 Je kunt 4 keer in de week wandelen om te starten. Als je vaker wandel is er een aanzienlijk verschil in het energieverbruik. Drie kwartier wandelen per dag maakt een aanzienlijk verschil. Wandelen is een goed begin om vet te verliezen. Als je het wandelen onder de knie hebt dan kun je overgaan naar meer intensieve vormen van lichaamsbeweging.Sporten

Afvallen met sport is daarna een mogelijkheid

Afslanken Enschede: Drie keren sporten in de week is nodig. Snelwandelen voor 30 minuten is een voorbeeld van sporten. Een andere manier om te afvallen met sporten is hardlopen. Zelfs als je niets doet verbruik je veel calorieën wanneer je sport. Dit komt doordat je lichaam in rust meer calorieën verbruikt. Je lichaam heeft dan meer energie nodig voor het herstel van de trainingen

Doelen stellen bij het afvallen

Stel nuchtere doelen bij het afslanken. Als je gewicht wilt verliezen dan is 2 kilo afvallen in 30 dagen een passende doelstelling. Twintig kilo afslanken in 4 maanden wordt al heel wat moeilijker. Zonder nuchtere doelen stel je jezelf teleur wanneer je het doel niet bereikt.

Krachttraining is onmisbaar bij het afvallen

Sportschool Enschede: Begin met krachttraining. Het lichaam verbrandt meer calorieën wanneer je meer spieren krijgt. Dit houdt in dat je lichaam meer verbruikt en je sneller afvalt. Krachttraining heeft ook een goed effect de vetverbranding.

Dansen om af te vallen

Dansen is een amusante en effectieve manier om slanker te worden. Het is mogelijk om veel calorieën te verbruiken met dansen. Je kan dansen gemakkelijk in je eigen huis doen of bij de dansschool. Een uur dansen is hetzelfde als het verbruiken van circa 300 calorieën.